13 July 2016

Třešňová bublanina




Koupila jsem si červencové číslo časopisu FOOD a líbil se mi tento recept na bublaninu. A protože se do těsta přidává kromě smetany ke šlehání také zakysaná smetana, je bublanina krásně vláčná a není suchá. Kamarádka našeho Davida nám donesla třešně a tak bylo jasné, že bublanina bude třešňová - to je prostě klasika.

Ingredience:  200g polohrubé mouky
                       100g hladké mouky
                       1/2 prášku do pečiva
                       špetka soli 
                       4 vejce
                       150g jemného krupicového cukru 
                       1 vanilkový cukr
                       250ml smetany ( 33% )
                       2 lžíce zakysané smetany
                       vypeckované třešně

Polohrubou a hladkou mouku prosiji do mísy spolu s kypřícím práškem a solí. Vejce vyšlehám s oběma cukry do pěny a za stálého šlehání přilévám smetanu. Přimíchám mouku. Nakonec vmíchám zakysanou smetanu.
Zapékací mísu jsem vytřela kokosovým olejem a vysypala dětskou krupičkou. Těsto jsem rovnoměrně rozprostřela a posypala třešněmi.
Peču v troubě předehřáté na 180 stupňů asi 40 min. Před podáváním pocukruji.




Třešně určitě ještě při pečení zopakuji. Mám v plánu  jeden koláč s tvarohovou náplní.
                                          

2 comments:

  1. Pořád chodím koukat na ty tvoje recepty a slintám a slintám :-). Máme teď rybíz, tak dnes vyzkouším :-). Máš vše moc nádherný!!!

    ReplyDelete
  2. Moc děkuji za pochvalu i za návštěvu mého blogu.

    ReplyDelete